Wednesday, August 6, 2008

Europa Konferensen

Nu har vi kommit upp till Rosvik efter att ha varit 5 dagar på Europa Konferensen i Uppsala. Det var så uppfriskande att få vara med på möten och träffa "gamla" kompisar som man inte mött på flera år.

Undervisningen var otroligt bra under hela veckan och Matthew Barnetts möte på tisdag morgon och pastors mötet direkt efter var otroligt bra. Det som de har gjort i "kyrkan som aldrig sover" i LA är något som vi måste ta till oss. Han talade om att före man tror måste man tillhöra. Ofta så stänger vi dörren till en icke kristen innan han kommer till församlingen eftersom vi säger att först måste de ändra på sig och därefter kan de komma. Men i LA gör de så att människan känner sig älskad och välkomnad inte för att de tror men för att de verkligen är älskade. För att vi skall få en folk väckelse måste vi älska människorna in i församlingen.

Ofta tror vi att vissa strukturer är vägen till väckelse men jag tror att struktur är bra och nödvändig men att möta människornas behov och att älska dem är själva vägen till väckelse. Det har de sett i LA och jag tror att vi också kan se det ifall vi börjar gå ut och möta de människors behov som vi träffar på där Gud har ställt oss.

Ulf Ekmans möten var också något utöver det vanliga. Min fru fick glädjen av att tolka honom från svenska till ryska och det var inte det lättaste men jag tror att det gick bra.

Jag sade till min fru efter konferensen att "nu kan vi åka tillbaka ut på missionsfältet igen på några år." Gud har fyllt på våra brunnar så att vi är fit for fight igen.

No comments: