Sunday, April 26, 2009

Annulering av uppehållstillstånd

Idag ringde vår medarbetare från Ryssland och sade att det hade kommit ett brev till mig från polisen där det stod att de annulerar mitt uppehållstillstånd!

Detta på grund utav att jag inte har lämnat in skattsedeln. Det är så att jag öppnade en business när jag ansökte om uppehållstillstånd men eftersom jag inte har startat någon riktig business så har jag ju noll i inkomst. Varje kvartal måste jag lämna in skattsedeln om hur mycket jag har tjänat under denna tid. Sista gången jag gjorde detta var den 23 januari och vanligtvis borde det då ha varit den 23 april som skulle vara nästa gång jag bör lämna in den. Men i mars hade det kommit ett brev som påminde mig om att jag har inte lämnat in skattesedeln. När detta brev kom i mars befann jag mig i Ryssland och när jag kom hem till Ryssland berättade Olga till mig att detta brev hade kommit. Detta har jag inget minne utav, antagligen för att jag var väldigt trött och det var mycket arbete som väntade mig. Så nu är situationen så, att de vill annulera mitt uppehållstillstånd. Det måste ske ett mirakel så att de släpper in mig i Ryssland nästa vecka.

Be är ni snälla för detta.

No comments: