Friday, April 17, 2009

Behall alla flyktingar som kommer fran en diktatur

Laste i Aftonbladet om kvinnan som ar livradd om att Sverige ska avvisa henne till Eritrea.

Jag kan inte i min vildaste fantasi forsta Migrationsverket som ibland verkar helt sakna all barmhartighet. Kanske de ibland skulle satta sig ner och tanka sig in i deras situation och stalla sig fragan, "skulle jag vilja aka tillbaks till mitt hemland?"

Jag tror att de flesta manniskor som soker asyl i Sverige egentligen inte vill komma hit utan stanna i sitt hemland. I de flesta fallen sa flyr de for att radda sina liv.
Men, ofta sa tror nog vi i Sverige att manniskor som kommer till oss, gor det for att Sverige ar sa fantastisk. Jag ar svensk och alskar Sverige men jag tror inte att den asylsokande kommer till Sverige for det, utan for att de tror att "dar kanske vi kan fa vara fri fran dodshot, tortyr, krig och leva ett vanligt liv."

Svensk, vad skulle du ha gjort ifall polisen kom till dig och hallde kokande vatten pa fotterna? Skulle du bara stanna och ta emot eller skulle du gora nagot?

Jag tycker att Sverige ska ta emot ALLA flyktingar som kommer hit fran lander som har en regim som Eritrea, Somalia och Sudan. Jag tycker inte att vi ska ta emot manniskor som kommer hit darfor att de vill tjana pengar.

Migrationsverket, andra er politik.

No comments: