Friday, May 30, 2008

Tandvärk

För över en månad sedan åkte jag till Kina tillsammans med min pastor och våra kinesiska kontakter. Vi var där för att undervisa och etablera 3 missionsbaser.

Mitt under denna resa fick jag helt plötsligt tandvärk! Detta är inte något som jag är van vid. Efter några dagars smärta, gick jag till tandläkaren. Tandläkaren sade att hon kunde inte göra något åt det eftersom hon behövde 10 dagar för att behandla mig och vi skulle bara vara i denna stad några dagar. Jag beslutade då att vänta med behandlingen tills jag kom hem till Ussuriysk.

När jag kom hem gick jag till tandläkaren men eftersom de inte hade någon röntgen där så fixade de bara min gamla lagning. Smärtan fortsatte att vara där och idag, tre veckor sedan jag var till tandläkaren har min kind svullit upp så att jag knappt går att känna igen.

Ok, smärta ska man kunna gå igenom. Man är ju en man :) Men när man går på staden och alla vänder sig om och stirrar, det är det jobbiga.

Men svullnaden går ner och smärtan också. Pris ske Gud!

No comments: